Ik ben altijd bezig met een mix van bewustzijnsontwikkeling, co-creatie, communicatie, ontwerpen en redigeren. Met HSP Massage bied ik sinds 2022 holistische massages aan t.b.v. ontspanning en zelfbewustzijn voor vrouwen. Eerder was ik o.a. organisatieadviseur, communicatieadviseur, webdesigner, vormgever, community manager Groene Kapstok (NMCX Centrum voor Duurzaamheid) en grondlegger van de Meerbomen.nu campagne i.s.m. Urgenda en Caring Farmers.
Ongeacht mijn baan, zijn mijn kerntalenten altijd hetzelfde gebleven: onderzoeken, verhelderen, verbinden, schrijven, luisteren en tot de kern komen. Dat doe ik bij mezelf, bij anderen en in maatschappelijke en communicatie kwesties.
Mijn kennisgebieden die ik in de loop van mijn leven heb opgebouwd zijn: persoonlijke ontwikkeling, spiritualiteit, intuïtie, bodywork en massage. Maar ook bedrijfskunde, conceptontwikkeling, marketingcommunicatie, interne communicatie en projectmanagement. Daarnaast heb ik kennis van management van verandering, interventiekunde, transactionele analyse en voice dialogue. Maar ook van human design, kundaliniontwaken, neti neti, Christusbewustzijn en focussing.
Vormgeven aan verandering
Sinds maart 2024 heb ik besloten om mijn vormgevers-, schrijvers- en concepting kwaliteiten toch te blijven inzetten en deze te bundelen in een nieuw label: Studio16. Daarmee voeg ik de activiteiten van mijn vorige labels (Kraanlijn 2.0 Communicatie & Design en Redactiewerk.nu) samen om nog meer maatschappelijke impact te maken. Studio16 is een creatiestudio. En maakt gebruik van mannelijke en vrouwelijke creatiekracht, intuïtie en ‘zwakke signalen’ om tot maatschappelijke verandering te komen.
Inspirerende scholen
De url inspirerendescholen.nl registreerde ik al in 2012. Toen borrelde er al iets. Ik was toen vooral bezig met het thema interieurdesign in scholen. De scholenbouwwaaier schafte ik aan en ik zocht naar goede voorbeelden. In de loop der tijd merkte ik dat het mij niet alleen gaat om de fysieke inrichting/ruimte van scholen, maar vooral de psychologische ruimte die kinderen wordt geboden. Vandaar dat Inspirerende Scholen gaat over echt inspelen op de ontwikkel- en leerbehoeften van de nieuwe generatie.
Van Hoofd naar Intuitie
Als ik mezelf als voorbeeld neem, dan merk ik dat ik in mijn basis- en voortgezetonderwijs-tijd voornamelijk in mijn Hoofd gedwongen ben. Daar waren ‘de juiste antwoorden’ te vinden. Gevoel of intuïtie deden niet mee en werden dus niet erkend en doorontwikkeld. Gevolg was dat ik voornamelijk in mijn Hoofd leefde en ook levensbeslissingen nam voornamelijk vanuit het Denken en Ratio geredeneerd. Dat ik daar niet vrolijk van werd, bleek toen ik (sinds 2014) een aantal burnouts/ontregelingen kreeg. Die dwongen mij stil te staan bij wat ik hier te doen heb op aarde. Ik weet zeker dat ik die burnouts niet nodig had gehad als vanaf dag 1 intuïtieve ontwikkeling, gevoelsdenken en zielswerk (klinkt dat te zwaar?) tot het curriculum had behoord.
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid